Friday, July 12, 2013

පවුලේ කතාව 1 කොටස

අපේ ගෙදර අක්කයි නංගියි අයියයි මායි 4 දෙනයි…. තාත්තා වැඩකරන්නෙ නැව් සමාගමක. මාස හයක් විතර ජොබ් එකේ… මාස හයක් විතර නිවාඩු….
අම්මා ටීච කෙනෙක්. නංගි 9 වසරේ. අක්කා කැම්පස්. අයියා උසස් පෙළ කරලා රිසාල්ට් එනකං යාළුවෙක්ගෙ බිස්නස් එකකට උදව් වෙන ගමන් ගෙදරින් පිට හිටියෙ සති දෙකකට විතර සැරයක් ගෙදර ඇවිත් යනවා… මම සාමාන්‍යපෙළ කරනවා…

ඔන්න ඔකයි අපේ පවුලෙ විස්ත‍රේ… තාත්තා කොහොම වැඩකාරයෙක්ද කියලා තේරෙනවා ඇති ළමයි පොළිම බැළුවාම…

මායි නංගියි ගියේ ටිකක් දුර එකම ඉස්කොලෙට…. ආ‍වේ ගියේ බස් එකේ.. ඒකි ගේ හොදට ඇග තිබ්බා කෙට්ටුත් නැ මහතත් නෑ.. 9 වසරෙ කියන්නෙ සද මොදුවෙන කාලෙ නිසා අම්මා මං එක්ක තමයි ඉස්කෝලෙ යවන්නෙ… මෙකිව බේරගන්න එකත් මාරගේමක් සුදුවට මහතට ඉන්න නිසා කොල්ලො කෙළ හල හල ඉන්නෙ…. එක දවසක් මම දැක්කා බස් එකේදි කොල්ලෙක් මේකිට ජැකක් තියා ගෙන.. මම වැඩිය ගනන් ගත්තෙ නෑ… කොල්ලා ගැන හිතලම නෙමේ.. නංගි ගැන හිතලා… ඒකිත් සාමාන්‍ය කෙල්ලෙක් නෙ…

ඒත් එන්න එන්න සීන් එක වැඩි උණා.. මේකි ඇඹරෙනවා… කැමති නැතුව වගේ… නංගි කැමති නැත්තං උදවු කරන එකනෙ යුතුකම… මම එතෙන්ට ලං වෙලා නංගිව කවර් වෙන විදියට හිට ගත්තා… කොල්ලා වැඩේ අප්සට් නිසා ශේප් වෙලා ගියා… දැන් නංගිගෙ පිටිපස්සෙන් ඉන්නෙ මම.. සෙනග නිසා තෙරපිලා දැන් දැන් නංගිගෙ එක තට්ටමක් මගේ පකේ ගෑවෙනවා.. ඒක හෙන තදයි.. බස් එක ගැස්සෙද්දි ඉදලා හිටලා ගෑවෙන කොට මම හිතලම තව ටිකක් තද කරන්න පටන් ගත්තා…
මට නැගලා නහුතෙට… ඒක මාර පුකක්.. වටකුරුවට ලොකුවට… ඒමදිවට හොදට හයියට….. මම මුලින් හිතුවට නංගිට අප්සට් යයි කියලා එහෙම සීන් එකක් උණේ නෑ.. ටික වෙලාවකින් මේකි මගේ පැත්තට බෙල්ල හැරෙවුවා ‍මොකද්දෝ කියන්න වගේ… හැරිලා ටිකක් පස්සට වෙලා
“අද ක්ලාස් නේද…?” කියලා ඇහුවා..

පස්සට වෙච්ච පාර මෙකි ආයෙමත් මගේ ඇගේ ගෑ උනා… මමත් ඇහුනේ නෑ වගේ ඉස්සරහට බරවෙලා…
“මොකද්ද කීවේ.. “ කියලා කණ දීගෙන හිටියා…


මම ටිකක් ඉස්සරහට උණ නිසා දැන් ආයෙත් තට්ටමේ ලාවට ගෑවෙනවා… මේකිත් පස්සට බර වෙලා හැරිලා බලන්න ට්රයි කරන ගමන් හයියෙන් ඒකම ඇහුවා… දැන් මාත් ඉස්සරහට බරවෙලා මේකිත් පස්සට බර වෙලා… පුක තද උණා විතරක් නෙමේ මගේ පපුවත් මෙ‍කිගෙ පිටේ ගැවිලා… මෙහෙම ඉද්දි ඒකිගේ පපුවෙ ඉස්සුන හැඩේ ගානට පේනවා… හුස්ම ගන්න රිද්මෙට උඩ පල්‍ලහා යනවා… ඇගේ වටකුරු තැන් නියමෙට පේනවා…. මම ඒකට උත්තර දුන්න විදිය මතකත් නෑ… එයා හොදටම දන්නවා මට ආ ක්ලාස් නෑ කියලා ඇගේ ගෑවෙන්න ඔණෙ කමටමද කොහෙද….
එ වැඩෙත් මරු…

මාත් සැරින් සැරේ කතාව දාගෙන ආවා මෙයත් උත්තර දෙන්නෙ පස්සට බර වෙලා.. මට දැන් නහුතෙට නැගලා.. සැරින් සැරේට ගාව ගාව හිටපු එක දැන් එක දිගටම තියාගෙන ඉන්නෙ.. මට නැගලා විත්තිය නංගිට නොතේරෙන්නනම් විදියක් නෑ.. පස්ස හරියෙන් ගෑවිලා ආයෙ ගෑවෙන්නා මගේ පපුවයි ඒකිගෙ පිටයි.. මරු හැ‍ඩේට තියෙන නිසා..

මට එයාගෙ ඇදුම් වලින් දාඩිය පුසුඹ හොදට එනවා.. .ඒ සුවඳට මං මාරම ආසයි.. මෙහෙම ටික වෙලාවක් යද්දි නංගි ඇමරෙන්න ගත්තා.. මෙයාට අප්සට් ගිහින්ද මන්දා.. මං පොඩ්ඩක් පස්සට වෙලා ජැක් එක ගලව ගත්තා…. මෙකි පොඩ්ඩක් මෙහාට උණා… ඊට පස්සෙ ආයෙත් පස්සට බර වෙලා කතා කරන්න ගත්තා… හුටා දැන් මගෙ පක හරියටම දාරෙට සෙට් වෙලා… මේ හුත්ති පුක මැදට වද්ද ගන්න තමයි දගලලා තියෙන්නෙ… මට දැන් ෂුවර් නගාටත් ඔනේ දේ… මම අයෙත් ජැක් එක හේත්තු කර ගත්තා..ඒකිගේ ඉන වටෙන් අත දාලෙ ඉස්සරහා ෂිට් එකත් අල්ල ගත්තා..මීට කලින් කවදාවත් නංගිගෙන් මෙහෙම සැපක් අරගෙන නෑ…. නංගි නානකොට බලලා තියෙනවා… ජංගිය හොරෙන් අරන් අතේ ගහලත් තියෙනවා… ඒත් ඒකිට දැනෙන්න ආතල් අරන් නෑ…

මමත් පට්ට ලකී කියලා හිතෙන්නෙ මේ වෙලාවට තමයි…ලස්සන අක්කා ‍කෙනෙකුත් ඉන්නවා…. ජංගි සීන් එක පුරුදු උණෙත් අක්කගෙන්… කැම්පස් යන්න කලින් එයා වැලක් බලලා මට අහු උණා, මම ඒ බව කාටවත් කියන් නැත්තං ජංගියක් දෙන්නං කීවා…. මම ඒකෙන් කරන දේ දැනං හිටියෙ නෑ..
“මට මොකටද ඔයාගේ ජංගි..” කියලා ඇහුවාම ඒයාමයි කිවේ
“අතේ ගහන කොට ඉඹලා බලන්න වෙනසක් දැනෙයි” කියලා…

එයාගෙ කොල්ලත් නිතරම එයා ඇදන් ඉන්න ජංගිය ඉල්ලන් යනවලු… කතාව ඇත්ත කියලා තේරුණේ වැඩේ කලාට පස්සෙ..
ඊට පස්සෙ අක්කා කොහෙ හරි ගිහින් ආවාම මම ජංගිය ඉල්ල ගන්නවා.. එයා කැම්පස් ගියාම නංගිගෙ ඒවා ඉදලා හිටලා ගන්න පටන් ගත්තෙ…හැබැයි අක්කගේ එකෙන් එන සුවදට තමයි මන් වැඩියෙන් කැමති…

මම කතා කරන කොට නංගිගෙ කන ලංවෙන අතරෙ මම නංගිගෙ සුවදත් බල බලා ජැක තද කරගෙන කතා කරනවා… ටිවෙලාවකින් මෙයාගෙ තනේ උඩින් වැටිලා තියෙන කොණ්ඩ කැරුල්ල මෙයා අතින් පිරි මදින්න ගත්තා… මෙකිට තන්දෙක මිරික ගන්න බැරිව දගලනවද කොහෙද… ඒක කරොත් නං මිනිස්සුන්ට පෙනවා… මම ටික ටික පස්සට පහර දෙන්න පටන් ගත්තා… දැන් හරියට නිකන් ඇදුම පිටින් හුකනවා වගේ… මෙකි ඒ පාර ඉස්සරහට බර වෙලා ෂීට් එක අල්ලගෙන පුක දීගෙ ඉන්නවා… මටනං තවත් ඉන්න බෑ… බඩු යන්න ඔන්නමෙන්න… එතකොටම අපි බහින තැන ඇවිල්ලා කියලා තේරුණේ.. දෙන්නම දඩිබිඩිගාලා බස් එකෙන් බැස්සා…

බැහැපුගමන් මෙකි මන්දිහා බලන්නෙවත් නැතිව එක පිම්මටම දුවගෙන ගියා… මම ඉතින් හෙමින් හෙමින් ගෙදර ගිහින් නංගිගෙ ජංගිය ගල් කරන හැටි හිත හිත ගල්වලට පයින් ගගහා ගෙදර ගියා..මම ගෙදර ගිහින් කන්නත් කලින් බාත් රූම් එකට රිංගුවා අතේ පාරක් ගහන්න… බාත්රූම් එකේ බාස්කට් එකකට අපේ ඇදුම් ඔක්කොම දානවා… අම්මා තමයි එකවර හෝදන්නෙ.. මම ඒකේ නංගිගේ ජංගිය තියෙනවද බැලුවා අද මෙකි ඇදුම් දාලා නෑ… මම ඇදුම් ටික දාලා සරමක් දාගෙන හෙමීට නංගිගෙ කාමරේට එබුනා… ෂුවර් එකටම ඒකෙ තියෙන්න ඔ්නේ… එතකොටයි දැක්කෙ ඒකි තාම ඇදුම් මාරුකරලත් නෑ.. ආපු ගමන් ඇදේ පෙරලිලා නිදි.. මම අම්මා කො කියලා හොයලා බැලුවා.. එයා ඇවිල්ලත් නෑ කියලා ෂුවර් කරගෙන ආයෙත් නංගිගේ කාමරේට ගියා.. මුණින් අතට හැරිලා හොදටම නින්ද ගිහින්… මම ටික වෙලාවක් ඇග දිහා බලන් හිටියා.. නංගිට මෙච්චර ලස්සන ඇගක් විශේසයෙන් පස්සක් තියෙනවා කියලා මන් දැනන් හිටියෙ නෑනේ… මම හෙමීට පක අතගාලා බැලුවා ඒක තාමත් නැගපු ගමන් මයි.. නංගිට පොඩ්ඩක් දාඩියකුත් දාලා සුදු ගවුමෙන් බ‍්‍රා එකත් පේනවා… මම ඇද ගාවින් දන ගහගෙන බෙල්ල ගාවට මූණ ළං කරලා ඇගේ වැදෙන්නෙ නැති විදියට හොරෙන් වගේ සුවද බැලුවා.. බෙල්ලෙ ඉදන් පොඩ්ඩ පොඩ් පහලට ඉබ ගෙනම ආවා.. එයා ගාවින් එන සුවදට මට තවත් නගිනවා… එහෙම්මම එයාගේ වටකුරු පස්ස ගාවටත් මූණ ගෙනාවා… මේ පස්සනං මට බදාගෙන ඉඹගෙන ඉඹගෙන යන්න පුළුවන්… ඒත් මේ ආතල් එකත් නැති කරගන්නෙ මොකටද..

මෙහෙම කරන අතරෙ මම සරම යටින් අත දාලා හෙමින් පක මිරික ගත්තා…මටනං දැන් පිස්සු හැදීගෙන එනවා වගේ.. බඩු යවා ගන්නත් ලෝබයි.. මම හෙමීට නැගිටලා අතේ ගහන ගමන් නංගි දිහා බලන් හිටියා.. එහෙම ඉදලා ඔනෙ හුත්තක් වෙද්දෙන් කියලා හෙමීට පාත් වෙලා වම් අත ඇදෙන් තියලා දකුණු අත පුක උඩින් තියලා බෙල්ලට චූටි කිස් එකක් දුන්නා… මෙකිට එකපාරටම හුස්මක් පිට උණා… මෙකි නිදි නැද්ද කොහෙද.. ඊළගට එකිගේ කනට හුස්මක් පිටකරන ගමන්ම කිස් එකක් දුන්නා එතකොටම ලාවට වගේ පුකත් පොඩ්ඩක් මිරිකුවා… ඒපාරනම් චූටි කෙදිරියකුත පිට උණා… මම දැනගත්තා මෙයා නිදාගෙන නෑ… උපරිම මොලෙන් ඉන්නෙ කියලා… ඒ පාර මම අයෙත් හොදට දැනේන බෙල්ල කිස් කරලා පොඩ්ඩ පොඩ්ඩ පිට දිගේ පහලට කිස් කරගෙන අවා… දකුණු අතින් පස්ස අතගානවා…. ඉට පස්සෙ අත එහෙමම පහලට ගෙනිහින් කලවා අත ගාන්න ගත්තා… තට්ටම් වලට මාරුවෙන් මාරුවට කිස් දෙන ගමන් ගවුමෙ පොට හෙමින් හෙමින් ඉස්සුවා.. ඊ‍ට පස්සෙ ගලට කිස් කරන්න ගත්තා… මෙයා නිදි වගේ පෙන්නන්න හැටුවට. කකුලෙ ඇතුල් පැත්තටත් කිස් දෙන ගමන් ගවුම උස්සද්දි ටිකක් දැග්ලෙනවා කකුලෙ පහලින් පටන් අරන් දීගෙන ආපු කිස් එක දැන් තියෙන්නෙ කකුල මුල… පුක ගාවම…. දිව පොඩ්ඩක් එළියට දාලා කිතිකවන කොට ජංගියේ සුව‍ද ලෙසටම එනවා.. මම ඒ ගමන්ම ජංගියට උඩින් පුකට නහය තියලා හොදට ඉම්ඹා අම්මා… පයිය කැ‍ඩෙන සයිස් එකට නැගගෙන ආවා… දැන්නං ඉන්නම බෑ… මම ඇදට නැගලා නංගිගෙ ඇග දෙපැත්තෙන් කකුල් දෙක දාලා සරම උස්සලා පයිය තිබ්බා හරියටම පුකේ දාරෙන්.. ජංගිය තාමත් ඇද ගෙන… බස් එකේ ජැක් එක වගේද මෙහෙම… ඊට පස්සෙ හුකනවා වගේ කරන්න ගත්තා… මෙකි හයියෙන් හුස්ම ගන්නවා… මට ෂුවර ආනං ඇහැරෙන්නෙ නෑ.. මොකෝ මේකි බොරුවට නිදාගෙන ඉන්නේ.. මෙහෙම ටික වෙලාවක් කරලා මම නැගිට්ටා…. සරම ගලවලා බිමට දැම්මා… ඊට පස්සෙ.. සුදු ගවුම අස්සෙන් අතදාලා ජංගියෙන් පහලට ඇද්දා…. පුක දිගේ ලෙස්සලා ඇවිත් ජංගිය අතට ආවා… ඒක උඩයට හරවලා හුත්ත ගෑවෙන තැන ඉඹින්න හදද්දී තමයි සීන් එක දැක්කෙ… එතන ලවුජූස් එකයි….. මම මීට කලින් ලවු ජූස් ගච ජංගියක් ඉඹල තියෙන්නෙ එක පාරයි ඒක අක්කගෙ… ඒ මම
තවත් දවසක අක්කා වැලක් බලද්දි මං කාමරෙට ගියා… එක පාරටම ඒකිට කරගන්න දේකුත් නෑ… අනික කලිනුත් මාට්ටු වෙලා මට අල්ලස්කුත් දෙන නිසා අවුලකුත් නෑනෙ… මම කීවා

“වැලේ බලලා මටත් ඕනේ” කියලා…
“මම බලලා ඉවරයි අරන් යනවා..” කීවා…
මම ඒක අරගෙන යද්දී.. ආයෙමත් කතා කලා..
“ආ… ඔන්නං මෙකත් අරං යනවා…” කියලා ගවුම අතරින් අත දාලා ඉන පද්ද පද්ද ජංගිය ගලවලා මගේ පැත්තට දික්කලා..
“මෙක මම දවසම ඇදන් හිටපු එක… ඊටත් වඩා.. දෙයක් තියෙනවා පාවිච්චි කරලම බලනවකො..”

ෂා මට මැණිකක් හම්බුනා වගේ.. ඇයි දවසම ඇදපු එකනේ… ඊට වඩා තියෙනවා කීවෙ මොකක්ද කියලනම් තේරුණේ නෑ.. ගෙනිහිල්ලා වැල ඔන් කරලා ජංගිය අතට ගන්න කොටයි තේරුණේ තෙතයි කියලා… වැලේ මුල් ටික යද්දිම පයිය අතගගා ජංගිය නහට ලං කලා විතරයි සුවදට විකාර වෙලා ගිහින් වැල ඉව‍ර වෙන්නත් කලින් බඩු ගිහින් ඉවරයි…

මම දැන් කකුල් දෙක නංගිගේ ඇග දෙපැත්තෙන් දාලා පාති වෙලා නංගිගේ පුකට කිස්එකක් දීලා පුකේ පැදට පයිය සෙට වෙන විදියට තියලා ඒකිගේ ඇග උඩ දිගා උනා. උකුල උස්පාත් කරන ගමන් කන් පෙත්තක් කට ඇතුලට දා ගත්තා… නංගි වැර දාලා මෙට්ටෙ අල්ලන් ඉන්නෙ… මෙහෙම කරන ගමන් නංගිගෙ ලවුජූස් පිරිච්ච ජංගියත් ඉඹිනවා… ජංගියේ හුත්ත ගෑවෙන තැන ලෙව කකා නංගිට ජැක ගහනවා… ජංගියේ සුවදට බඩු යන්නමයි එන්නෙ… යවන්නත් ලොබයි… ඔහොම කරද්දි මට හොද අදහසක් ආවා.. මම නැගිටලා ගිහින් කණ්නාඩි මේසේ ගාවින් බේබි ක්රීම් එක ගෙනාවා.. ආයෙත් ඇදට නැගලා නංගිගෙ තට්ටම් දෙක ඈත් කරලා පූකේ හිල පාද ගත්තා.. ඉස්සෙල්ලාම ඈත් කරන් ඉන්න ගමන්ම පුකේ දාරෙ දිගේ දිව ගාගෙන ගියා ඊට පස්සෙ පුකේ හිල වටේ ලෙව කන්න ගත්තා දැන් මේකි ඇඹරෙනවා.. පුකේ හිලට දිව දාද්දිනම මේකි ඇද දිගේ දුවන සයිස්… හොද කෙල තලියක් පුකට දාලා ශේප් එකේ අගිල්ලක් බැස්සුවා.. ඇගිලල් බස්ස බස්ස ඉදලා ඊළගට දෙකක් බැස්සුවා… මෙක කරන අතරෙ නංගිගේ ජංගිය පකේ ඔතාගෙන අතේ ගගහ හිටියේ.. හිල පොඩ්ඩක් පැදුනාම ඈත් කරලා බේබි ක්රීම් බෝතලේ පුකට තියලා මිරකුවා.. ඊටපස්සෙ පුකට ඇගිලි දෙක නිකන්ම බැස්සා… මගේ පකෙත් හොදට ක්රීම් උලාගෙන අයෙත් කකුල්දෙක ඇගට උඩින් දෙපැත්තෙන් දාලා පෑන්ටිය වම් අතෙන් මූනේ තියාගෙන දකුණු අතින් පක අරන් තට්ටම මැදින් තිබ්බා… තියලා හෙම්න් තද කරද්දි තට්ටම් දෙක මැද්දෙන් පයිය හිල හොයාගෙන ගියා….

එතකොටම ගෙදර ගේට්ටුව අරින සද්දෙ ඇහුනා… හුටා අම්මා වෙන්න ඇති මම ටක් ගාලා බැහැලා සරමත් බාගෙ‍ට ඇදගෙන මගෙ කාමරේට දිවුවා… කාමරෙන් එළියට යද්දි නංගිත් ගවුම හදාගන්නවා ලාවට දැක්කා…. අපරාදේ… ශික් චාන්ස් එක… එකසිය ගානට නැගපු පයියට දැන් මොකද කරන්නෙ…. දැන් ඉතින් අතේ පිහිට තමයි

කතාව හොඳනම් පහලින් ලයික් එකකුත් දාලම යන්න

1 comment:

  1. යකෝ උඹ තිරිසනෙක්ද උඹ්ට වල්කතා කියන්න රටේ වෙන ගෑනු නැද්ද ? බල්ලෙක් උනාට බුරන්න එපා.

    ReplyDelete

මේ ගැන ඔබට හිතෙන දේත් ලියලම යන්න. අළුත් කතා ලිවීමේදී ඔයාලගේ අදහස් බොහෝ ප්‍රයෝජනවත් වෙනවා.

සයිට් එක හොඳනම් Share කරලා ඔබගේ සහයෝගය ලබා දෙන්න